Diversos estudis clinics han demostrat que les tècniques del mindfulness s’han constituït com una eina útil per a regular les conseqüències negatives dels estats emocionals d’estrès prollongats en el temps. En l’àmbit turístic el mindfulness suposaria que el turista tingués plena consciència del viatge i de cadascuna de les experiències que l’integren, millorant la seva percepció i satisfacció global respecte a allò que està vivint.
Així doncs d’aquestes pràctiques no formals del mindfulness en l’àmbit turístic constituirien l’origen del que s’ha anomenat mindful travel.
El mindful travel busca la transformació de les persones, amb el que, no s’ha de confondre amb els destins de wellness, sinó que s’ha de pensar que la totalitat, o una bona part, dels serveis del destí tinguéssin aquest enfoc.
Per a desenvolupar aquest tipus de turisme no només són necessaris els viatgers disposats a buscar l’equilibri entre el benestar físic, la salut emocional i el respecte al medi ambient, sinó que és indispensable que existeixin destinacions intel·ligents amb un alt valor cultural, social i ecològic, espais autèntics, persones reals i experiències de qualitat per a crear mindful travel.
Comparteix
Tal i com diu Jordi Masquef, vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, una destinació mindful és “aquella que orienta, promou i disposa la seva oferta turística a oferir un benestar holístic als seus visitants i clients vinculant-lo amb la natura, tot allò local, i òbviament la sostenibilitat (…) per a nosaltres una destinació pionera de referència és aquella que a més a més de disposar dels requisits sap posicionar, donar a conèixer, i sens dubte, estructurar i promocionar directament entre els perfils i mercats objectiu”.
Una destinació de minful travel és la que volem per Caldes?